Home Cerpen Cinta cinta pertama
cinta pertama
aisyahannuar
20/8/2019 14:03:22
369
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta

Selaju mrt bergerak begitulah hati aku berdegup laju allah akhbar aku tertacap wajah gadis tersebut “alamak manisnya senyumannya.” Bagaikan tindakan refleks aku membalas senyuman gadis tersebut aduhai rasa nak terbang nak aku mengenali gadis tersebut segan pula 

Aku gelisah mana bas ni aku sibuk membalas whasapp yang sibuk berbunyi “banyak pula kerja kena buat hari ini .” sambil tu aku mendengar lagu kegemaranku bernyanyi kecil sambil menunggu bas yang bakal tiba  

Akhirnya bas ku tiba datang  aku terkocoh kocoh mengejar bas “nasib baik “aku mengeluh aku terus duduk dibahagian depan alamak gadis tadi dalam mrt tadi  aku kelihatan tenang walau hati gelora  macam satu kebetulan gadis tersebut berhenti ditempat sama emm macam berjodoh pula  aduhai hati sabarlah 

 Petang hujan masih bercurahan aku masih tekun menyiapkan tugasan yang diberi bukan apa nanti nak kerja bas ha ha biasalah aku hanya budak praktikal tinggal lagi 2 bulan bakal.habis praktikal  yess time go home sambil menunggu bas aku tiba lagu kegemaranku ku pasang  alamak gadis tu lagi sempat aku menjeling kenapa dengan mata macam baru habis nangis mata  sembab wajah sedih macam ada sesuatu

 Sampai dirumah aku rehatkan badan siapkan tugasan yang diberi oleh boss petang tadi entah kenapa wajah gadis terbayang bayang senyuman yang paling mahal tu tersengih juga aku  wajah pulus dia ternampak nampak dalam.laptop aku rasa macam jatuh cinta pertama aduhai.wahai.gadis.esok kita jumpa ye


 Pagi pagi aku dah menjengah mrt konon nak tunggu pujaan hati”ceh poyo betul.” Malang nasib pula aku hari ini sigadis tak kunjung “aikk tak kerja ke .” akhirnya aku masuk perut mrt layang lagu kecewa aduhai  tinggal bebebrapa minit lagi bas bakal bergerak  “jap nanti ,alamak gadis tu lewat pula dia hari ini.” Aku hanya tersengih dapat juga tengok gadis tu 

 Hampa lagi ,sedih kenapa aku sukar melelapkan mata wajah sigadis hiasi petang aku .aku melihat wajah langit hujan nampak gayanya plan petang ni dibatalkan hu hu  aku duduk merehatkan badan di kerusi disediakan hati aku tak keruan lagi si gadis duduk disebelahku berbunga bunga juga tanpa aku sedari aku menyanyi kecil tanpa menyedari aku ditempat awam malu siot


Esok aku pagi pagi aku bersiap awal entah macam hati tak sabar untuk  berjumpa aku melihat jam ditanganku aikk tak sampai lagi .. aku kecewa dah berapa hari tak jumpa si gadis rindu giler tak pernah aku berasa begini dalam hidup aku indah rasanya 

 Hujan masih bercurahan tiba tiba aku bahuku dipegang seseorang sambil hulurkan sepucuk surat dan drawing block aku terduduk “maaf saya hanya amanah arwah ,” aku tidak sangka sigadis tersebut menghidap penyakit tak boleh diubati  betul kata orang cinta tidak semestinya dimiliki  tapi doa tak putus 

Terima kasih kerana wahai gadis kerana memberi aku erti cinta sebenar dan cinta pertama sukar dilupakan hingga hari ini aku terbayang wajah gadis tersebut apabila menunggu bas aku terbayang dia aku doa rohnya dicucuri rahmat 


Adakalanya ajal dan jodoh tidak tahu mana datang dulu senyumlah pada org yang awak cintai mungkin itu kenangan terakhir


Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

Karya lain oleh aisyahannuar