Home Cerpen Seram/Misteri SIAPA NADIA ADRINA 2
SIAPA NADIA ADRINA 2
Nozie M.No
21/10/2018 17:24:42
1,535
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri

“Abang Syah! Buat apa lagi kat rumah tu?” Epoi menyergah Syah dari belakang.

Syah hanya menjungkitkan bahu. Entahlah…aku pun tak tahu apa yang aku cari. Wajah Nadia Adrina sering bermain dalam dunia mimpi dan sedar ku. Namun kali ini seperti dia ingin meminta pertolongan. Ahhh! Mengarutlah!

“Takde pape lah..jom balik!” Syah segera mengajak Epoi pulang. Malas nak melayan pertanyaannya.

“Abang…abang pernah dengar cerita tak pasal rumah tu?” Epoi bertanya sebaik sahaja turun dari motosikal Syah.

“Kan ke kau dah beritahu pasal Nadia Adrina tu…” Syah menjawab malas.

“Yela…Cerita selanjutnya??” Pertanyaan Epoi menarik minat Syah. Syah memberi isyarat kepada Epoi supaya meneruskan ceritanya.

“Dengar cerita Kak Nadia tu bukannya mati sebab penyakit dia tapi kena racun! Sejak dari haritu..orang kata rumah ni ada penunggu! Hantu Kak Nadia tu la..Kata orang rohnya tak tenteram.. ” cerita Epoi bersungguh.

Syah menelan air liurnya..Apa betul ke cakap Epoi ni? Kena racun?? Betul ke Nadia yang hadir dalam hidup aku..hantu??

Syah menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Sudahla..jom balik!" Ajak Syah. Epoi hanya menurut. Dia tahu abangnya tidak berapa gemar cerita-cerita sebegitu. Tetapi Epoi sendiri hairan kerana abangnya sering melewati rumah itu sejak kebelakangan ini. Malas nak bertanya lanjut kerana abangnya tidak akan bercerita perihal dirinya.

bersambung......

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

Karya lain oleh Nozie M.No