Home Novel Keluarga SAYANG, Papa!
SAYANG, Papa!
CutyLyn123
27/4/2019 20:25:14
4,988
Kategori: Novel
Genre: Keluarga
Prolog



"SAYANG,  mana  baju  abang?"  


"Sayang  satu  butang  tercabut",


"Sayang,  boxer  abang  lari!"


"Ah.. nevermind  abang  dah  jumpa.  Ehh,  mana  pula  seluar  ni?  Sayang...",  Harraz  tarik  muncung.  Berpatah  -  patah  soalannya  untuk  isterinya.  Satu  pun  isterinya  tak  menjawab.  


Masih  menyiapkan  kedua  -  dua  heronya.


"Sekejap  abang,  Deel  dan  Deen  tak  siap  lagi  ni.  Nanti  sayang  layan  abang  eh?"  Balas  Ayreena  lembut.


Sikat  yang  berada  disisinya  dicapai  lalu  rambut  anaknya  disisir.


"Mama..  Deen  nak  ambut  acam  abang".  Jerit  Aydeen  teruja.  Seronok  dia  melihat  gaya  rambut  abangnya.


Ayreena  tergelak  kecil.


"Iya,  iya..  mama  buat  rambut  Deen  macam  Deel  ya? Sabar  kejap  sayang..",  Pipi  Aydeen  dicium  sekilas  lalu  Ayreena  kembali  merapikan  rambut  anak  sulungnya.


Harraz  menarik  muka  apabila  melihat  isterinya  langsung  tak  mengendahkannya.


Seluar  yang  berada  di  atas  katil  ditarik  lalu  dipakai.  Baju  kemejanya  dibiar  tidak  dibutang.  Biar  orang  tanya  kenapa  dia  jadi  selekeh  lepas  ada  anak.  Dia  nak  cakap  yang  bini  dia  abaikan  dia.  Huh!


"Dah,  cantik  rambut  Deen.  Rambut  macam  Deel.  Sama  tak?"  Soal  Ayreena  bersama  tawa  kecil.


"Yey,  antik!  Deen  da  mechem  macam  abang",  Aydeen  menjerit  teruja.


Ayreena  tergelak  kecil.


"Dah  pergi  masuk  bilik.  Bawa  barang  yang  patut  aje.  Kita  nak  pergi  rumah  nenek  nanti". Kata  Ayreena.


Laju  kembar  itu  mengangguk.


"Deel  jangan  lari  ya  sayang,  nanti  Deel  penat".  Pesan  Ayreena  lembut.  Pipi  Aydeel  diciumnya  lembut.


"Mama  nak  iyum  ugak!"  Kalaut  Aydeen  mencelah.


Ayreena  ketawa.


"Mari  sini  macam  cium  Deen!"  Bertalu  -  talu  wajah  comel  Aydeen  diciumnya.  Mengekek  ketawanya.


"Dah  pergi  cepat",  Ayreena  meleraikan  pelukan.


Terkedek  -  kedek  kembar  itu  berlari.  Ayreena  tersenyum  melihat  wajah  gembira  anaknya.  Comel  sungguh!


"Eherm,  papanya  kat  sini  dah  lupa  ke?"  Soal  Harraz  dalam  nada  sakarstik.  Sekarang  ini  dia  dah  cemburu  dengan  anak  sendiri.  Asyik  dapat  perhatian  isterinya  saja. Sampai  kena  tolak  ke  tempat  yang  kedua.


Ayreena  tersengih  kecil.


Dia  membuka  langkah  mendekati  suaminya  yang  sedang  menyisir  rambut.


"Handsome  suami  sayang  ni.  Makin  tengok,  makin  cair!"  Ayreena  tersenyum  nakal.  Sengaja  mahu  menggoda  suaminya.  Kuat  benar  merajuk  sejak  tua  ni!


"Dan..  dan  puji.  Tadi  orang  panggil  buat  derk  je",  Harraz  mencebik.


"Abang  ni,  umur  dah  dua  puluh  sembilan  pun  nak  cemburu.  Dengan  anak  sendiri  pun  menjadi",  Ayreena  menggeleng.  Macam  -  macam  perangai  suaminya  ini.


"Umur  dua  puluh  sembilan  ni  juga  yang  usaha  bagi  ada  isi  kat  dalam  ni",  Perut  nipis  Ayreena  diusapnya  lembut.


Sudah  empat  tahun  berlalu  baru  saja  mereka  memperoleh  cahaya  mata  yang  ketiga.  Huhuhu..  kuat  juga  dia  ni!


Ayreena  tergelak  halus.


Dia  merapati  tubuh  suaminya  lalu  baju  kemejanya  itu  dibutang  satu  persatu.  Harraz  tersengih  sambil  merenung  lama  wajah  isterinya.


"Sayang  ni,  umur  makin  meningkat  makin  cantik.  Jealous  abang  tengok  orang  pandang  sayang",  Gumam  Harraz  perlahan.  Dia  mengucup  lembut  bibir  kecil  isterinya.


Sakit  mata  melihat  mata  lelaki  memandang  nakal  wajah  isterinya.  Itu  kalau  nak  keluar  dia  terpaksa  bawa  anak  sekali.  Tunjuk  yang  bini  dia  yang  cantik  ini  sudah  beranak  dua.  Ni  haa,  dalam  perut  on  the  way!


Pintu  bilik  dikuak  perlahan.


"Papa,  mama...  biye  nak  ci..."  Serentak  mulut  kecil  Aydeel  dan  Aydeen  melopong  melihat  aksi  panas  ibubapanya.


"Papa  iyum  mama!"  Jerit  mereka  berdua  kuat.


Terus  saja  kucupan  Harraz  dan  Ayreena  terlerai.  Wajah  masing  -  masing  membahang.  Errr...  kantoi  depan  anak!


"Papa  iyum  mama.  Papa  tak  alu!"  Marah  Aydeel  dia  mencekak pinggangnya.


"Papa  dah  tua  pun menada  agi",    Aydeen  turut  mengangguk  setuju  dengan  kata  -  kata  abangnya  sebelum  menambah  sedikit  ayat  abangnya.


Membulat  mata  Harraz  mendengar  kata  -  kata  kedua  anak  kembarnya.


"Eh...  suka  hati  papalah  nak  cium  mama  pun.  Deel  dan  Deen  mana  boleh  jealous.  Mama  wife  papa",  Tubuh  Ayreena  ditarik  ke  dalam  pelukan.


Wajah  kedua  -  dua  anak  kembar  Harraz  berubah  masam.


"Abang,  janganlah  gaduh  dengan  anak.  Malulah",  Marah  Ayreena  lembut.  Dada  suaminya  ditepuk  perlahan.  Teruk  betul  perangai.


"Tak  aci,  mama  tami  unya.  Papa  pegi  lah  ciap  cendiyi!"  Marah  Aydeel.


Sebelah  tangan  Ayreena  ditariknya.


"Deen,  toyong  abang.  Tita  ampash  alik  mama  ari  papa".  Arah  Aydeel.  Laju  saja  si  adik  akur  dengan  arahan  si  abang.


"Ehhh,  apa  ni  tarik  mama  ni? Mama  papa  punyalah!"  Marah  Harraz.  Dia  kembali  menarik  tangan  isterinya.


"Tak...  mama  tami  unya!"  Serentak  kedua  -  dua  si  kecil  cilik  itu  kembali  menarik  tangan  Ayreena.


"Sudah!  Daripada  mama  melayan  kamu  bertiga,  lebih  baik  mama  mandi", Ayreena  merentap  kasar  kedua  -  dua  tangannya.  Apa  ingat  dia  ni  patung  ke  nak  main  tarik  - tarik?


Serentak  tiga  beranak  itu  memuncungkan  bibir  mereka.


"Mama...",  Aydeel  dan  Aydeen  cuba  untuk  memegang  lembut  tangan  Ayreena.


"Sayang...",


"Ishh,  dah  sayang  rimas.  Mama  rimas!"  Kata  Ayreena  dalam  nada  garang.  Terus  saja  dia  berlalu  ke  dalam  bilik  air  tanpa  menghiraukan  pandangan  Harraz  dan  anak  kembarnya.


"Papa...", Aydeel  dan  Aydeen  merenung  tajam  wajah  ayah  mereka.


"Ini  cemua  cayah  papa!"  Serentak  mereka  menjerit  kuat  ke  arah  Harraz.


"Eh  apa  salah  papa  pula?  Deel  dan  Deen  yang  kacau  line  masa  papa  nak  romantik  dengan  mama",  Balas  Harraz  tak  puas  hati.


"Apa  yomantik?"  Aydeel  dan  Aydeen  mengerutkan  dahi.


"Ish,  sibuklah.  Pergi  keluar  nuh...  papa  nak  join  mama",  Harraz  tersengih  miang.


"Tak  oyeh.  Nanti  papa  datal.  Papa  yium  mama  tami",  


Harraz  tarik  muka  masam.  Rasa  geram  pula  dengan  perangai  anaknya  yang  dua  orang  ni.  Nak  marah,  masih  kecil  dan  tak  faham  bahasa.


"Okey,  kita  buat  deal".  Harraz  tersengih  sambil  melutut  dihadapan  kedua  anak  kembarnya.


"Eal  apa  tu  papa?"  Soal  Aydeel  seakan  berminat.


"Kalau  Deel  dan  Deel  pergi  masuk  bilik,  papa  janji  esok  papa  beli  mainan  kat  Deel  dan  Deen",  Kata  Harraz  sambil   tersenyum  nakal.


Dia  bukan  tak  tahu  anak  -  anaknya  ini  obses  dengan  permainan.


"Etui  te  ni  papa?!"  Soal  Aydeel  dan  Aydeen  teruja.


Laju  Harraz  mengangguk.


Makin  teruja  kembar  itu  dibuatnya.  Terus  saja  mereka  berlari  keluar  dari  bilik  utama  lalu  pintu  bilik  Harraz  ditutup  rapat.


Harraz  tersenyum  lega.


"Finally  keluar  pun  dua  pengacau  tu",  Gumam  Harraz  sendiri.  Dia  tersengih  nakal  sambil  merenung  lama  pintu  bilik  air.


"Kunci  tak  agaknya  eh?"


Lambat  dia  melangkah  mendekati  daun  pintu.  Tombol  pintu  dipulasnya  perlahan.  Melebar  senyuman  Harraz  apabila  tombol  pintu  berjaya  dipulasnya.


Jam  yang  tersangkut  didinding  dikerling  sekilas.


"Dan  lagi  ni  nak  join", Kata  Harraz  sambil  tersengih.   Satu  persatu  pakaiannya  dibuka  lalu  tuala  ditarik  melilit  bawah  tubuhnya.  Tombol  pintu  dipulas  lantas  Harraz  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik  air.


"Uuu...  seksi",  Harraz  tersengih  nakal.


"Abang...  anak  -  anak?"  Soal  Ayreena  hairan.  Macam  mana  suaminya  boleh  masuk  sedangkan  anak  kembarnya  diluar.


Harraz  memeluk  erat  bahu  isterinya.


"Abang...",  Ayreena  menolak  lembut  tubuh  Harraz.  Dalam  bilik  air  pun  nak  menjadi.


"Bagilah  abang  spent  time  dengan  sayang  pula",   Bisik  Harraz  lembut.  Bahu  isterinya  dicium  lembut.  Rambut  basah  isterinya  yang  melekat  pada  leher  dialihkan  perlahan.  Bibir  Harraz  singgah  disitu  pula.


Ayreena  menggeleng.


Susah  kalau  dapat  suami  kuat  cemburu  ni!





"SAYANG...",  Sayu  suara  Harraz memanggil  isterinya  yang  duduk  di  atas  sofa  sambil  memeluk  tubuh  dengan  wajah  garangnya.


"Mama...",  Kembar  cilik  itu  turut  juga  memanggil  Ayreena.


"Sayang,  abang  minta  maaf.  Janganlah  marah  dah.  Sayang...", Tangan  kanan  Ayreena  ditarik  lalu  diciumnya  berkali  - kali.


"Mama...  tami  inta  maaf",  Ucap  Aydeel  sambil  memeluk  lengan  Ayreena.


"Janyan  la  ajuk  dah",  Sambung  Aydeen  pula.  Tangan  kiri  Ayreena  ditarik  lalu  digenggamnya  erat.  Wajah  sedih  ditayang  pada  ibunya.


Ayreena  mengeluh.


"Tahu  tak  betapa  malunya  mama  bila  kamu  bertiga  ni  bergaduh  kat  tengah  -  tengah  mall?  Tebal  rasa  muka  mama  ni  bila  semua  orang  tengok  pergaduhan  kamu  bertiga",  Kata  Ayreena  perlahan.


Dia  tak  sanggup  mahu  ingat  semula.  Rasa  malu  ya  amat  sangat!


"Sayang...  abang  minta  maaf",  Kata  Harraz  dalam  nada  kesal.  Takut  jikalau  melihat  isterinya  menangis.  Ini  pun  tunggu  masa  aje  air  mata  isterinya  bakal  keluar.


"Mama  tami  pun  cama",   Serentak  Aydeel  dan  Aydeen  bersuara.


"Sudahlah.  Tak  perlulah  minta  maaf  atau  merayu  bagai.  Perkara  dah  jadi  pun",  Balas  Ayreena  mendatar.  Dia  memarik  ke  dua  -  dua  tangannya  semula.


"Sayang,  abang  minta  maaf.  Anak  kita  ni  lah,  kalau  dia  tak  banyak  songeh  sangat  nak  memilih  perisa  ice  blanded,  tak  adanya  kami  bergaduh",  Rungut  Harraz.  


Anaknya  yang  banyak  sangat  komen  apabila  dia  memilih  perisa.  Itu  tak  kena,  ini  tak  kena!


Bila  suruh  pilih  perisa,  lain  macam  pula  perisa  yang  dipilih!


"Apa  cayah  tami  ula?  Papa  yang  cayah",  Kata  Aydeel  tak  puas  hati.


"Etui  tu.  Cedap  apa  peyica  stobeyyi  ampur  byubeyyi",  Bidas  Aydeen  pula.  Menyokong  kata  abangnya.


Harraz  mencebik.


"Sedap  apa  bendanya.  Jadi  sakit  perut  adalah.  Nanti  kalau  sakit  perut  mulalah  mengadu  kat  mama  itu  ini",  Harraz  juga  tak  mahu  mengalah.


"Mana  ada!"  Serentak  Aydeel  dan  Aydeen  membangkang.


"Betul!" Balas  Harraz.


"Tak!" 


"Betul!"


"Tak!"


"Kalau  dah  betul  tu  mengaku  ajelah.  Tak  payahlah  ego  sangat". Sindir  Harraz.


"Papa  tu  yang  edo!"


"Etui  tu!"  Aydeen  menggangguk.


"Bila  masa  pula?!"


"Anyak  canat  ampai  tak  ayat  nak  tiya",  Balas  Aydeen  sambil  memeluk  tubuh.


"Tipu!" Harraz  merengus  geram.


"Etui  yah!"  Marah  Aydeel.


"Ti...",


"Sudahlah!"  Jerit  Ayreena  kuat.  


Terus  saja  ruang  tamu  yang  hingar  -  bingar  dengan  suara  pergaduhan  Harraz  dan  nak  kembar  mereka.


"Mama...",  Aydeel  dan  Aydeen  mula  serba  salah  melihat  wajah  merah  Ayreena.


Betul  -  betul  menunjukan  Ayreena  sedang  marah.


"Sayang..  abang",  Harraz  cuba  mencapai  tangan  isterinya.  Namun  tangannya  ditepis  kasar.


"Boleh  tak  berhenti  bergaduh?  Perangai  kamu  bertiga  ni  buat  mama  sakit  kepala  tau!"  Marah  Ayreena.  Dia  mengurut  pelipisnya.


Sudahlah  dia  mengandung.  Suami  dan  anak  kembarnya  pula  tak  henti  bergaduh  buat  dia  bertambah  stress.


"Anak  kita  ni  suka  cari  pasal".  Adu  Harraz.  Dia  menjeling  anak  kembarnya.


"Papa  yang  ari  acal  enan  tami  duyu!"  Bidas  Aydeen.  Aydeel  turut  mengangguk.


"Bila  masa  papa  cari  pasal?!"


Ayreena  mengeluh.  Ya  Allah...  kenapalah  suami  dan  anak  -  anaknya  berperangai  begini?


"Boleh  berhenti  bergaduh  tak?  Mama  penat  tau  dengar  kamu  bertiga  ni  bergaduh.  Nak  suruh  mama  pengsan  baru  nak  berhenti  ke?!" Marah  Ayreena.


Terus  tiga  beranak  itu  menggeleng.


"Dari  semalam  mama  asyik  fikirkan  perkara  yang  sama  dan  mama  dah  buat  keputusan",  Kata  Ayreena  sambil  merenung  wajah  suaminya  dan  anak  kembarnya  yang  terdiam  menunggu  kata  -  katanya.


"Mama  nak  bercuti  kat  rumah  ummi  mama  selama seminggu.  Sepanjang  seminggu  mama  nak  hubungan  kamu  bertiga  ada  perubahan".  Tegas  Ayreena.


"Hah?!"  Longgar  rahang  Harraz  dan  anak  kembarnya.


"Sa..  sayang...  takkan  abang  nak  urus  Deel  dan  Deen  sendiri?"  Soal  Harraz  bersama  senyuman  paksa. 


Dia  sudahlah  tak  rapat  dengan  anaknya.  Takkan  isterinya  nak  meninggalkan  mereka  bersama  selama  seminggu.  


"Keputusan  sayang  muktamad!"  Tegas  Ayreena  lantas  berlalu  pergi  meninggalkan  Harraz  dan  anak  kembarnya  bersendirian  di  ruang  tamu.


Harraz  meraup  wajahnya.


"Papa  pegi  yah  ujuk  mama".  Kata  Aydeel  sambil  menggoyang  tangan  ayahnya.  Aydeen  turut  membuat  perkara  yang  sama.


Harraz  menggeleng  perlahan.


"Mama  tu  kalau  dah  bertekad,  dia  takkan  berubah  hati.  Nak  tak  nak  kita  kena  terima  lah".  Kata  Harraz  perlahan.


Macam  manalah  dia  nak  tinggal  bersama  anak  kembarnya  ini  selama  seminggu  tanpa  isterinya?  Tinggal  setengah  jam  pun  dia  tak  mampu!

Next: Bab 1

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

Karya lain oleh CutyLyn123